جایگاه سیاسیون و طلایه داران اصلاح طلبی در ترکمن صحرا

سعید ایگدری- اینک در مرحله ای از تاریخ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری کشور قرار داریم که دکتر حسن روحانی در دوره قبل با شعار اعتدال و تدبیر و امید، پا به عرصه میدان نهاده بود و امید بسیاری را در بین ترکمن ها و سایر اقلیت ها برای تحقق و دستیابی به حقوق قانونی شان در راستای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داشته بود و از این رو همراهی مردم منطقه و فعالیت های فعالین سیاسی و فرهنگی منطقه همراه بود، میزان رای بالای مردم ترکمن صحرا به دولت تدبیر و امید خود نماینگر این موضوع می باشد. با تمام این تفاسیر ،سخن کوتاه می کنم و از تکرار مکررات امتنا می ورزم، مطالبی که دوستان بسیار با نگاه تیز بین ژورنالیستی شان در مورد این موضوع قلم زده اند بیانگر تمام مشکلات است.
روی سخن بنده با عزیزانی است که خود را طلایه دار اصلاح طلبی و حامی دولت تدبیر و امید می دانند و همیشه و در همه حال خود را از رجل سیاسی منطقه می دانند!
آیا تمام شعار های شما به واقعیت تبدیل گشته است،آیا به راستی مطالبه گری در راستای قانون اساسی برای دستیابی مردم منطقه نسبت به خواسته های قانونی شان داشته اید؟
اما باید این را یاد آوری نمایم که حمایت فردی در انتخابات تنها سرآغاز یک امر مطالبه گری است و این عزیزان باید در همه حال در پی این موضوع باشند که به وعده های خود جامعه عمل بپوشانند.
در غیر این صورت دیگر حنای آنان هیچ رنگی برای مردم نخواهد داشت و تنها یک مهره سوخته سیاسی خواهند بود!

سخن کوتاه می کنم و تنها به بیان سه موضوع از شعار های انتخاباتی ارائه شده در دوره گذشته می پردازم:
1- مشارکت عمومی فارغ از زبان و مذهب در مدیریت‌های کلان کشور و اجرای اصل شایسته‌سالاری در همه سطوح سیاسی-اداری به گونه‌ای که تمامی شهروندان و هم‌میهنان در شرایط یکسان امکان مشارکت و تصدی در کلیه سطوح تا عضویت کابینه را داشته باشند.
2-انتصاب نیروهای شایسته محلی در پست‌های مدیریتی مناطق مختلف کشور و حمایت تقویت و تفویض اختیار و واگذاری امور اجرایی محلی و منطقه‌ای به آنان در قالب سیاست‌های عمومی دولت.
3- تدریس زبان مادری بطور رسمی در سطوح مدارس و دانشگاه‌ها دراجرای کامل اصل 15 قانون اساسی.
این تنها سه بخش از بیانه شماره سه جناب آقای دکتر روحانی در مورد حقوق اقوام، ادیان و مذاهب می باشد که در تاریخ دوم خرداد ماه 1392 در تارنمای ایشان به اشتراگ گذاشته شد.
سیاسیون و رجل حامی دولت تدبیر و امید در ترکمن صحرا، حال حاضر شمایید که باید پاسخگوی این موضوع باشید، دیگر زمان جلسات متعدد پوچ و تو خالی با عناوین متفاوت و پر طمطراق، نظیر نشست حامیان روحانی در ترکمن صحرا ، یا شورای حامیان دولت تدبیر و امید ترکمن صحرا و یا هزاران عناوین متفاوت دیگر که خود جای بسی تامل دارد، نیست، حال تنها به بیان این موضوع بسنده می نمایم که یادمان باشد مردم هیچگاه وعده های انتخاباتی را فراموش نمی کنند و چنانچه شما راهکار مطالبه گری شعارهایی که داده اید را نمی دانید ، به عنوان یک برادر کوچکتر و تنها عضوی عادی از این جامعه به شما پیشنهاد می دهم که در انتخابات پیش رو ،روزه سیاسی گرفته و تنها پرچمدار رای شخصی خود باشید و عرصه را در اختیار افرادی قرار دهید که راه و رسم این مطالبه گری را می دانند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *