بخشش۲ محکوم به اعدام در استان گلستان

بخشش در پای اعدام

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: با رضایت اولیای دم دو محکوم به قصاص در استان گلستان بخشیده شدند.
به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، احمد جعفری با اشاره به بخشش ۲ محکوم به اعدام در استان گلستان اظهار داشت: یکی از این محکومان ۱۴ سال پیش وقتی برای گشت و گذار به ساحل بندرگز رفته بود در یک درگیری کنترل خود را از دست داد و یک نفر را با چاقو کشت.
وی افزود: محکوم دیگر نیز ۳ سال پیش در یک دعوای خانوادگی با دسته هندل موتور چاه، منجر به مرگ همسرش شد.
معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان تصریح کرد: حکم اعدام این ۲ نفر پس از تأیید دیوان عالی کشور، آماده اجرا بود اما با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، خانواده مقتولان در یک اقدام بزرگ و خداپسندانه، از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و این ۲ محکوم را بخشیدند.
وی با بیان اینکه گذشت بزرگ شاکیان این پرونده‌ها، زندگی دوباره به متهمان بخشید، گفت: تیم صلح و سازش شورای حل اختلاف در پرونده‌های خاص مانند قتل فقط برای افرادی که بدون برنامه قبلی و به صورت آنی، مرتکب قتل شده‌اند، پادرمیانی می‌کنند.
معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان از مردم به ویژه جوانان خواست از حمل سلاح سرد به ویژه چاقو خودداری کنند و با بالا بردن آستانه تحمل خود در زمان خشم، مواظب باشند دست به اقدامی نزنند که برای خودشان و دیگران، عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *