گنبد کاووس: بر اثر اصابت مرمی گلوله از سوی نیروهای سپاه، چوپان گلستانی قدرت بینایی خود را از دست داد

گزارش ها از ایران حاکی از آن است که چوپان گلستانی هنگام چرای گوسفندان مورد اصابت مرمی گلوله قرار گرفته و قدرت بینایی‌اش را از دست داده است؛ گزارش شده که این حادثه در منطقه بخش هفت گنبدکاووس در محل آموزش نیروهای سپاه پاسداران رخ داده است.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه 98، چوپان ترکمن با هویت «حاج امان آق» هنگام چرای گوسفندان در منطقه‌ی بخش هفت شهرستان گنبدکاووس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و قدرت بینایی خود را از دست داده است.

منابع نزدیک به خانواده آقای «آق» در گفتگو با گزارشگر توهرا گفتند: “حاج امان مثل همیشه برای چرای گوسفندان به مراتع رفت که توسط نیروهای سپاه پاسداران که در حال تکمیل دوره های آموزشی خودشان بودند مورد اصابت گلوله کلاشینکف قرار گرفت و قدرت بینایی خود را از دست داد”.

این منبع در ادامه گفت: “روز اول سپاه و بسیج مسئولیت این حادثه را به عهده گرفتند ولی پس از آنکه متوجه شدند که وی کسی را برای پیگیری کار های خود ندارد سعی کردند پرونده را مختومه کنند”.

بر اساس گزارش مشترک توهرا به همراه سه نهاد مدافع حقوق بشر از جمله مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کمپین فعالین بلوچ و مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان؛ در سال 2018 میلادی دستکم۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور بصورت مستقیم یا غیرمستقیم بواسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند. عمده این حادثه دیدگان و جان باختگان از کولبرهای مناطق غربی کشور و گازوئیل کش های منطقه بلوچستان در جنوب شرقی کشور و همینطور قربانیان مین بوده اند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *