واژگونی قایق در گمیشان یک کشته و زخمی برجای گذاشت

گزارش ها حاکی از آن است که یک قایق بر اثر برخورد به دهانه پل هنگام پیاده شدن سرنشینانش در گمیشان واژگون شده است. بر اساس این گزارش طی این حادثه یک شهروند کشته و یک شهروند دیگر زخمی شدند.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، امروز، سه شنبه ۶ فروردین‌ماه 98، به دنبال پیشروی سیل از آق قلا و صدور فرمان تخلیه شهرستان گمیشان از سوی فرماندار این شهر، شمار زیادی از شهروندانی که از چهار جهت محاصره آب سیلاب شده بودند، با استفاده از قایق های نجات محل زندگی خود را ترک کردند.

در ساعات پایانی امروز گزارش شد که در مسیر گمیشان به بندر ترکمنان قایق شهروندان هنگام رسیدن به مقصد واژگون شده است.

عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان سه‌شنبه ۶ فروردین به رسانه‌های داخلی اطلاع داد که یک قایق موتوری با ۲۵ سرنشین در گمیشان واژگون شد تنها ۶ نفر از سرنشینان این قایق پیدا شدند. چراغعلی گفت: «در حال حاضر ‌عازم منطقه برای بررسی موضوع ‌هستیم و اطلاعات دقیق‌تری در دست نیست.» سرنشینان این قایق از نیروهای داوطلب مردمی بودند که برای کمک به سیل‌زدگان به منطقه رفته بودند.

بر اساس ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده یکی از نجات‌یافتگان این حادثه می‌گوید فقط ۵ الی ۶ نفر نجات یافته‌اند.

خبرگزاری ایسنا از قول سرپرست استانداری گلستان نوشت که تمام سرنشینان این قایق زنده پیدا شدند.

اما بر اساس گزارش منابع محلی توهرا، تاکنون دستکم یک شهروند به نام « احمد عبدالحسینی» جان خود را از دست داده  همچنین  «ناز خالدی» دیگر شهروند نجات یافته با وضعیت رو به وخامت به مراکز درمانی منتقل شده است. از سوی دیگر گزارش شده که یک شهروند به نام «سلیم صوفیانی» نیز ناپدید شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *