گزارشی از سیل گنبدکاووس و آق‌قلا: دو کودک بر اثر ریزش ساختمان جان باختند/ تصاویر

بارندگی شدید در شرق گلستان که از اواخر اسفندماه 97 آغاز شده بود، منجر به سرریز شدن سد گلستان و بالا آمدن سطح آب رودخانه گرگان و طغیان رودخانه به حریم شهری شد.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، بارش های شدید در اواخر اسفندماه 97 سرریز شدن سد گلستان و بالا آمدن آب رودخانه و طغیان سیلاب به شهرستان گنبدکاووس را به‌همراه داشت.

به دنبال این حادثه، رسانه های ایران گزارش دادند که یک کودک در منطقه دوزین شهرستان مینودشت و یک کودک دیگر در شهرستان کلاله‌جان بر اثر ریزش ساختمان جان باختند.

29 اسفندماه با باز شدن سد گلستان و تخلیه دست‌کم 6 روستای همجوار با سد، سیلاب ها وارد شهرستان گنبد شد؛ این سیلاب ها که از سمت شمال این شهرستان وارد شده بود سریعا به سایر نقاط شهر پیشروی کردند.

گزارش شده که در برخی از مناطق شهروندان تا دو روز شاهد قطعی برق بودند؛ برخی منازل که در بستر این رودخانه ساخته شده بود نیز تخریب شدند.

مسئولان شهرداری نیز اعلام کردند که در این حادثه بیش از 1000 منزل مسکونی خسارت دیده است.

شماری از شهروندان گنبد که منازل آنان زیر سیل آسیب دیده بود، در سالن های ورزشی المپیک، نقی پناهی، چایی‌بوئین اسکان داده شدند.

آخرین گزارشات حاکی آن است که سیلاب ها به سمت شهرستان آق‌قلا رفته و بیشتر آبگرفتگی ها در حال حاضر در روستا های اطراف این شهرستان است. بر اساس این گزارش تاکنون دستکم 80 نفر در مدرسه امام خمینی این شهرستان اسکان داده شدند و همچنین روستاهای اطراف شهرستان آق‌قلا از جمله «چنسولی، سیدلر، میرزاعلی یلقی، سلاق یلقی، قرنجیک پورامان و مراتع سقر یلقی و قسمتی از روستای قانقرمه» دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *