گلستان رتبه اول جُرم تهدید در کشور

توهرا- رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: رتبه یک پرونده های مربوط به جُرم تهدید در کشور متعلق به گلستان است.
به گزارش توهرا،فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از مهر، هادی هاشمیان ظهر شنبه در همایش «نقش روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی» که در گرگان برگزار شد، گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی چیزی نیست که به‌تازگی رخ‌داده باشد بلکه در طول زمان این آسیب‌ها نمود پیداکرده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از ما به دلیل زمان‌بر بودن تأثیرات کارهای فرهنگی از انجام آن غفلت کرده‌ایم و تنها به سراغ فعالیت‌های زودبازده رفته‌ایم.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: گلستان استانی است که ۶۰ درصد جمعیت آن را اهل تشیع و ۴۰ درصد را اهل تسنن تشکیل می‌دهد و افتخار ما این است که شیعه و سنی در این استان به‌خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

هاشمیان افزود: با بروز آسیب‌های اجتماعی تمام بدی‌های جامعه نمود پیدا می‌کند و دستگاه قضایی مرکزی است که تمام بدی‌های جامعه در آنجا جمع و پرونده‌سازی می‌شود.

وی اظهار کرد: رتبه یک پرونده‌سازی در کشور مربوط به مطالبه طلب از شخص است که این امر نشان‌گر این بوده که قبح مال مرم خوردن در جامعه از بین رفته است.

هاشمیان تصریح کرد: روحانیون و علما می‌توانند با روایت آیات قرآنی و احادیث مربوط به این زمینه این قبح ازدست‌رفته را به جامعه بازگردانند.

کاهش ۱۸ هزار پرونده در گلستان

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان با اشاره به آمار ۴۰۰ هزار پرونده تشکیل‌شده سال ۹۴ در گلستان گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۸ هزار پرونده نسبت به مشابه سال گذشته کاهش آمار داشته‌ایم که بر همین اساس استان گستان رتبه یک کاهش جرائم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه ازنظر ایراد ضرب عمدی گلستان رتبه هشت کشوری را داراست، اظهار کرد: با رصد در کشورهای دیگر متوجه شدیم ما در سایر کشورها بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ جرم‌داریم اما این آمار در استان گلستان به یک هزار و ۹۸۰ جرم می‌رسد.

هاشمیان تصریح کرد: بحث جرم نگاری متأسفانه در کشور از آمار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در جرم‌های مختلف بالا می‌رود.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان بابیان اینکه بیشترین پرونده‌های مربوط به تهدید کشور در استان گلستان بوده، گفت: در سرقت رتبه ۶، ایراد ضرب رتبه هشت، توهین رتبه ۱۴ کشور، در بحث تصادفات و تخریب اماکن هم‌رتبه ۱۲ کشور را دارا هستیم.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *