teymour-maktoobi-mohammdad-davaji-tuhra

ضرب و جرح زندانیان در زندان امیرآباد گرگان: جان باختن یک تن و مصدومیت شدید دو زندانی دیگر/ تکمیلی

به دنبال ضرب و جرح و شکنجه پرسنل زندان امیرآباد گرگان یک زندانی در این زندان جان باخت و دست کم دو زندانی دیگر را روانه مراکز درمانی خارج از زندان کرد.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، روز سه‌شنبه 27 آبان‌ماه 99 به دنبال درگیری صورت گرفته بین زندانیان زندان امیرآباد گرگان با حضور گارد زندان درگیری به پایان رسیده است.

اما دخالت پرسنل زندان امیرآباد گرگان پس از پایان مشاجره فیزیکی و لفظی بین زندانیان شماری از پرسنل زندان به بهانه تنبیه زندانیان اقدام به ضرب و جرح و تنبیه فیزیکی کرده‌اند.

گزارش شده به دنبال این ضرب و جرح که ساعت‌ها به طول انجامیده یک زندانی با هویت «محمد دوجی» فرزند آنِّه بامداد روز چهارشنبه 28 آبان‌ماه 99 جان خود را از دست داده و دست کم دو زندانی دیگر در شرایط وخیم به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده‌اند.

هویت دو زندانی زخمی شده در این ضرب و جرح صورت گرفته «تیمور مکتوبی» و  «مهران قریشی» توسط توهرا به تایید رسیده است.

از وضعیت مهران قریشی اطلاعی در دست نیست اما منابع محلی در گفتگو با توهرا تایید کردند که تیمور مکتوبی به تازه‌گی از بخش آی‌سی‌یو‌ به به بخش عمومی منتقل شده است.

تیمور مکتوبی، متاهل و متولد سال 1363 ساکن شهرستان گمیشان است.

از سوی دیگر گزارش می‌شود دیگر زندانی که بر اثر ضرب و جرح پرسنل زندان جان باخته امروز پنج‌شنبه 29 آبان در آرامگاه روستای حسن طیب دفن شده است.

اسامی عاملان و عامران این حادثه کمال میرزاعلی، ابوذرعموزاد و محمد رنجبر به عنوان افسرنگهبانان، احمد ریاحی به عنوان رئیس اندرزگاه 2 و ابوذر قجر به عنوان رئیس یگان حفاظت زندان امیرآباد گرگان   به تایید توهرا رسیده است.

توهرا پیشتر به نقل از یک زندانی گزارش داده بود: «در زندان درگیری صورت گرفت و افسر نگهبانان برای تنبیه محمد لباس هایش را درآوردند و بصورت عریان دست و پایش را پای بند و دست بند زدند و از سقف زندان در سرمای زمستان آویزانش کردند و کتک زدند تا از هوش برود، آب سرد میریختند تا تنبیه شود و اینها همگی مقابل چشمان ما زندانیان برای درس عبرت صورت می‌گرفت که متاسفانه بامداد امروز دیگر نتوانست شکنجه ها را تحمل کند.»

این زندانی در ادامه گفت که جو زندان از بامداد امروز بسیار امنیتی است و مسئولان برای زندانیان محدودیت هایی اعمال کردند، از این رو تاکنون برای هیچ یک از زندانیانی که حکم آزادی آنان ابلاغ شده حق خروج از زندان داده نشده است.

محمد دوجی ۱۹ ساله، اهل روستای اودک دوجی از توابع شهرستان علی‌آباد است که به اتهام درگیری به سه سال زندان محکوم شده بود و دوران محکومیت خود را در اندرزگاه ۲ زندان امیرآباد گرگان می‌گذراند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *