اخراج یک کنشگر مدنی ترکمن از کار

محمدعلی حدادی، معاون توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی حکمی، آتلان بیات، پرستار و کنشگر مدنی را که پیش‌تر در بهمن‌ماه سال گذشته به استخدام رسمی درآمده بود را اخراج کرد.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا، آتلان بیات، کنشگر مدنی به‌دلیل داشتن پرونده سیاسی  به‌رغم اعتراض، از کار دولتی اخراج شد.

گفتنی است، آتلان بیات سال گذشته در پی وقوع زمین‌لرزه در خوی، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به دست شهرستان آسیب‌دیده خوی رسانده بود.

یک منبع آگاه به توهرا گفت که دلیل اخراج او از کار نیز فعالیت‌های مدنی او عنوان شده است.

آتلان بهمن‌ماه سال گذشته بصورت رسمی با عنوان پرستار استخدام شده بود.

این کنشگر مدنی، پیشتر در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ توسط سازمان اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان پس از تفتیش منزل با حکم دادگستری استان گلستان بازداشت و چند روز در بازداشتگاه نگهداری و تحت بازجویی قرار گرفته بود.

شعبه ۵ دادگستری گنبدکاووس به ریاست قاضی علی ضیایی جویباری پس از بررسی پرونده برای آتلان بیات وثیقه ۲۰۰ میلیونی صادر کرد و او با تودیع وثیقه آزاد شد.

از جمله اتهام‌های آقای بیات، توهین به رهبری، تحریم کارخانه صباح، پخش کتب ترکمنی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و ارتباط با رسانه‌های معاند عنوان شده بود.

سرانجام شعبه اول دادگاه انقلاب گنبد به ریاست قاضی تیموری، بیات را به حبس تعلیقی  و پرداخت ۷ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *