در سایه نبود اینترنت؛ محرومیت دانش آموزان روستای نارلی آجی سو از تحصیل

دانش‌آموزان روستای نارلی آجی‌سو در سایه نبود اینترنت این روزها با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی مدارس از حق تحصیل محر‌م مانده‌اند.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، بسیاری از والدین دانش‌آموزان روستای نارلی آجی‌سو به‌خاطر بضاعت مالی توان خرید تلفن های هوشمند را ندارند و این مسئله موجب بروز مشکلاتی در زمینه تحصیلی کودکان این روستا شده است.

منابع محلی به توهرا گزارش دادند که شماری از دانش‌آموزانی که توانسته‌اند گوشی‌های هوشمند را تهیه کنند به‌خاطر عدم سرویس‌دهی مناسب شبکه اینترنت و دوری از شهر با مشکلات مضاعفی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

«محمد.ع» یکی از اهالی روستای نارلی آجی‌سو می‌گوید: «دانش آموزان روستای نارلی آجی سو شهرستان مراوه تپه که به علت نبود اینترنت پر سرعت در این روزهای سرد و بارانی نمیخواهند از درس و مشق عقب بمانند، روز ها را در بالای کوهها و تپه ها می‌گذرانند».

در این روستا دست‌کم ۱۷۰ دانش آموز ابتدایی، ۸۰ دانش‌آموز پایه دهم متوسطه، ۴۰ دانش‌آموز پایه یازدهم متوسطه زندگی می‌کنند.

پیشتر رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان در گفتگو با رسانه های ایران گفته بود: «۶۴۱ نفر از مجموع هزار و ۸۸۵ دانش آموز با نیازهای ویژه این استان که شامل ۳۴ درصد کل دانش آموزان می شوند، به شبکه شاد دسترسی ندارند.»

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در این گفتگو دلیل اصلی ترک تحصیل دانش‌آموزان را عدم دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد و ناتوانی در خرید موبایل و تبلت عنوان کرده بود.

روستای نارلی آجی‌سو یک روستای مرزی در دهستان مراوه تپه استان گلستان قرار دارد؛ براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۰۲۹ نفر (۱۷۵خانوار) بوده‌است.

 

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *