نقض 20 درصدی آرای اعتراض شده دادگاه های بدوی در محاکم تجدید نظر استان گلستان

 

توهرا-آرای دادگاه های بدوی که در دادگاه های تجدید نظر نقض شده اند ، آسیب شناسی می شود.

به گزارش توهرا،فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان، رئیس کل دادگستری گلستان از اسیب شناسی آرای دادگاه های بدوی که در دادگاه های تجدید نظر نقض می شوند خبر داد و گفت : این طرح به منظور افزایش کیفیت آرا اجرا می شود.

هادی هاشمیان گفت :آسیب شناسی آرای نقض شده توسط قضات با تجربه و آموزش راهکارهای رفع نواقص در کارگاه های آموزشی ، برگزاری نشست های قضایی از جمله تمهیدات دستگاه قضایی استان برای کاهش آمار آرای نقض شده ، است .

هاشمیان با اشاره به کاهش ورودی پرونده به محاکم استان گفت :این کاهش ، فرصت بیشتری برای قضات به منظور رسیدگی دقیق تر به پرونده های مهم را فراهم کرده است و باید از این فرصت برای کیفیت آرای صادر شده استفاده کنیم .

این مقام ارشد قضایی استان افزود : آرای محکم و مستدل علاوه بر جلوگیری از تضییع حق طرفین پرونده ، روند رسیدگی پرونده ها را نیز کوتاه می کند.

هادی هاشمیان در ادامه با اشاره به اجرایی شدن سامانه ابلاغ الکترونیک در استان هم گفت : در نامه ای به روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان از آنان خواسته ایم روند ثبت نام در این سامانه را شتاب دهند و طرفین پرونده را به تشکیل نام کاربری در این سیستم ترغیب کنند.

هاشمیان از تشکیل گروه های 4 نفره از کارشناسان در بخش های cms ، ابلاغ الکترونیک ف هزینه های دادرسی و کارشناسا آموزشی هم خبر داد و گفت : این گروه به همه ی حوزه های قضایی استان سرکشی می کنند و علاوه بر بازرسی و اسیب شناسی ، به کارکنان در حوزه های کاری شان آموزش هم می دهند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *