تجمع اعتراضی باغداران شهرستان کردکوی

توهرا ، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا :
شماری از باغداران شهرستان  کردکوی گلستان امروز در تجمعی اعتراضی مقابل فرماندری این شهرستان خواستار پیگیری هر چه سریع تر مسئولان برای حل مشکل سرمازدگی محصولشان شدند. مسئول روابط عمومی فرمانداری کردکویی در این خصوص گفته است : مشکلات پیش آمده برای تولیدکنندگان منطقه پیگیری می شود.
به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از ایرنا
فریدون زاهد به خبرنگار ایرنا گفت : برخی افراد مسوول طی چند روز گذشته در اظهارات خود عنوان داشتند که خسارت ناشی از سرمازدگی به باغداران مازندران از سوی دولت جبران می شود که این موضوع در رسانه های ارتباط جمعی منعکس شد.
وی اضافه کرد: به دنبال انعکاس موضوع در رسانه ها شماری از باغداران کردکوی با این تصور که دولت اعتباری برای کمک به آنها اختصاص داده است؛ امروز به فرمانداری مراجعه و خواستار جبران خسارت خود شدند.
وی بیان داشت: در نشستی که با باغداران کردکوی در فرمانداری برگزار شد؛ به آنها یادآور شد که اعتباری برای جبران خسارت آنها اختصاص نیافته است اما از طریق دستگاههای ذیربط موضوع امکان اختصاص تسهیلات و طرحهای جبرانی پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه مشکلات پیش آمده برای باغداران کردکوی از چند روز پیش توسط فرماندار در دست پیگیری است، ابراز داشت: با این وجود انتظار می رود تولیدکنندگان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در این گونه موارد دچار مشکل و ضرر نشوند.
وی مجموع خسارت وارده به باغداران کردکوی را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: بخش زیادی از مرکبات تولید شده در سطح شهرستان از بین رفته است.
کردکوی در غرب استان گلستان دارای مزیت های کشاورزی و گردشگری است.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *