تنش در یکی از روستاهای گنبدکاووس پس از وقوع تجاوز به دو کودک

روز گذشته شماری از اهالی روستای عرب سورنگ در اعتراض به تجاوز یکی از نگهبانان سد گلستان به دو کودک خردسال، ضمن ضرب و جرح این شهروند، نگهبانی درب ورودی سد را به آتش کشیدند.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا، به دنبال تجاوز یکی از نگهبانان سد گلستان در روستای عرب سورنگ به دو کودک خردسال، اهالی روستا روز گذشته یکم فروردین‌ماه 1400، نگهبانی سد را آتش زدند.

هویت این شهروند، «علی خان احمدی» عنوان شده است.

یکی از اعضای شورای روستا که نخواست هویتش فاش شود ضمن تایید وقوع تجاوز در محل نگهبانی سد گلستان در گفتگو با توهرا گفت: «به دنبال این واقعه، اهالی روستا فرد را مورد ضرب و جرح قرار دادند و نهایتا با دخالت نیروهای انتظامی «خان احمدی» را به مراجع قضایی منتقل کردند.»

یکی از اهالی روستا نیز در گفتگو با توهرا گفت : «این شخص 54 ساله قبلا نیز سابقه چنین کاری را داشت و کودکان زیادی از اقدام او ناراضی بودند اما چون شواهدی در دست نبود اهالی نمی‌توانستند اقدامی کنند. این مسئله به قدری حساس شد که حتی معاون بخشدار امروز آمد و قول پیگیری داد و به اهالی روستا گفت آرام باشند و از خشونت پرهیز کنند.»

گزارش شده برخی از اهالی روستا پس از مداخله نیروهای انتظامی، اقدام به شکستن شیشه های خودروی نیروی انتظامی کرده‌اند.

عرب سرنگ ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان است. این روستا در دهستان آق‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت آن۱٬۴۳۶ نفر است.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *