اظهار نگرانی معاون استاندار از آمار طلاق در گلستان

توهرا– معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در نشست صیانت از حقوق شهروندی از آمار بالای طلاق در استان اظهار نگرانی کرد و خواستار برنامه ریزی هدفمند برای کاهش آمارها در این بخش شد.

به گزارش توهرا،فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از ایرنا ، علی اصغر طهماسبی اظهار کرد: در سال های قبل از هر 5 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شد که فاصله این دو آمار هم اینک کاهش یافته است.
وی بیان کرد : دلایل و عوامل بروز این رخداد باید توسط برنامه ریزان فرهنگی بررسی و تلاش ها برای کاهش آمار طلاق دراستان باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در ادامه به نفوذ روز افزون شبکه های اجتماعی و موبایلی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از این تکنولوژی روزآمد برای برای تقویت ساختارهای اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.
طهماسبی افزود: اگر برای بهره مندی صحیح از این تکنولوژی برنامه درستی نداشته باشیم ، این فضا در اختیار دشمنان قرارگرفته و آنها نهایت استفاده را از این فضا خواهند برد.
وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 16 هزار کانال انتشار تصاویر غیر اخلاقی در کشور شناسایی و مسدود شد که باید برای استفاده صحیح از این ظرفیت مدرن برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.
طهماسبی در ادامه به تلاش های دولت تدبیر و امید در جهت صیانت از حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: تحقق صد در درصدی برنامه ها نیازمند همدلی، تعامل و مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.
همچنین گفت که در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، سازمان بازرسی استان بر دستگاههای اجرایی و ادارات دولتی در این بخش نظارت داشته و نیز در حوزه اجتماعی صدا و سیمای مرکز گلستان با محتوا بخشی به برنامه های خود به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه می پردازد ،ضمن اینکه صنوف و اصناف مختلف نیز در این خصوص توجیه هستند.
به گفته وی؛ برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از فعالیت های حوزه بانوان و خانواده استانداری در حوزه عفاف و حجاب است.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *