92 روستای گلستان فاقد لوله کشی آب شرب است

توهرا – استاندار گلستان با اشاره به بازدید خود از طرح های بخش آب استان گفت: 92 روستای گلستان هنوز فاقد لوله کشی آب شرب هستند که برای حل آن تصمیم جدی گرفته شد.

به گزارش توهرا،فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از ایرنا، حسن صادقلو روز دوشنبه در بازدید از امور آب استان افزود: برای رفع این مشکل در پی تامین منابع مالی آن بوده و تا حل موضوع این پیگیری ادامه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به بحران خشکسالی و لزوم تامین آب شرب سالم برای مناطق شهری و روستایی ،امروزه مدیریت آب مهم تر از تولید، توزیع و فرهنگ مصرف است.
صادقلو همچنین با اشاره به تولید آب از محل برگشت آبهای نامتعارف و وضعیت 14 سد فعال گلستان گفت: امید است بخشی از پروژه های مورد نظر با تخصیص اعتبارات به تصویب رسیده و اجرایی شود.
استاندار افزود: در گلستان برخلاف بیشتر استان های مطالعات احداث سد انجام و برای اجرایی شدن نیازمند توجه بیشتر و تامین اعتبارات است.
وی بااشاره به سدهای درحال احداث استان تصریح کرد: سد نرماب چهل چای در دوران فعالیت دولت یازدهم بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است به زودی به سرانجام‌ برسد، همچنین عملیات اجرایی سد چای لی آغاز شود.
وی یادآور شد: احداث سد آق دکش متوقف شده بود که با پیگیری مجدد آغاز شد، کسب موافقت اولیه برای اجرای سد شصت کلاته در حال انجام و سد قره چای در مرحله پیگیری برای موافقت اولیه است.
صادقلو همچنین با یاداوری مشکلات آب گرگان در حوزه میزان تولید و کیفیت گفت که برای رفع این مسائل تلاش می شود که آب مرکز استان از سد نومل و شصت کلاته تامین شود.
وی تامین آب شرب و فرهنگ سازی در حوزه مصرف را نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت دانست.
از جمعیت یک میلیون و 900هزارنفری گلستان کمتر از نیمی آنان در افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *