گلایه کارگران از ۶ ماه حقوق معوقه/ عضویت در شورای شهر شغل نیست

توهرا- صحن علنی شورای شهر گرگان بعد از دو هفته تشکیل نشدن به دلیل غیبت حامیان شهردار، با پادرمیانی بعضی از اعضا تشکیل و در آن درباره حقوق معوقه کارگران و همچنین بررسی غیبت اعضا بحث شد.
به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از مهر، سی صدو سی هفتمین جلسه علنی شورای شهر گرگان شامگاه شنبه با تاخیر ۴۵ دقیقه ای و با حضور حداکثر اعضاء تشکیل شد. در این جلسه هم حامیان شهردار در ابتدا صحن علنی حضور نداشتند اما با پادرمیانی بعضی از اعضاء شورا به یکباره همه اعضاء به صحن آمدند.

حامیان شهردار دو هفته گذشته طی نامه ای به رئیس شورای شهر گرگان اعلام کرده بودند تا هنگامی که دستور کار بحث و بررسی در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری دردستور کار شورای شهر گرگان وجود داشته باشد در صحن علنی شورای شهر حضور نخواهند داشت.

رئیس شورای شهر گرگان ابتدا در خصوص تعدادی از کارگرانی که در اجرای پروژه های شهرداری گرگان همکاری می کردند اما با گذشت چندین حقوق خود را دریافت نکرده اند، گفت: شرکت سازه پایدار صورت وضعیت قطعی خود را به شهرداری گرگان نداده است.

سید محمد قدس مفیدی با بیان این که مبلغی به صورت نقدی به این شرکت پرداخت می شود تا حقوق معوقه خود را به کارگرانش پرداخت کند، افزود: امیدوارم این مشکل در دو یا سه روز آینده حل شود.

وی همچنین در خصوص حاضر نشدن اعضاء در دو هفته گذشته صحن علنی شورای شهر گرگان تصریح کرد: به طور فرض هیئت رئیسه شورا یک دستور کار اشتباه را در جلسه می گذارد که شاید منجر به مصوبه اشتباه شود، هیئت تطبیق با قوانین به صورت مرجع بالاتر بر این مصوبه نظارت می کنند و اعضاء شورا با توجه به احساس خود از غلط بودن یک دستور کار نمی توانند در جلسه شرکت نکنند و این مساله با هیچ منطقی جور در نمی آید.

در ادامه، جلسه با نطق پیش از دستور مهران فدوی پیش رفت. وی در نطق خود به صنعت ساختمان اشاره کرد. صنعتی که با توجه به رکود موجود ضربه هایی را به اقتصاد، صنایع، درآمد مردم و حتی درآمد شهرداری ها زده است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان دچار معضلات رکود سنگینی است، ادامه داد: وام های با بهره بالا و بدون کمک دولت تاثیری در رونق صنعت ساختمان نخواهد داشت.

فدوی با بیان اینکه ایجاد شغل باعث امنیت و پویایی بیشتری می شود، اظهار کرد: صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که می تواند رشد درآمد و اشتغال را ایجاد کند و موجب کاهش بزهکاری اجتماعی شود.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از اشتغال شهری ما بحث ساختمان است و بیکاری جامعه شهری را آزار می دهد.

در ادامه جلسه، لوایحی که در این دو هفته به دلیل تشکیل نشدن صحن علنی شورای شهر گرگان روی دست شورا مانده بود قرائت شد.

فایزه عبدالهی یکی دیگر از اعضاء شورای شهر گرگان بود که حرف های جالبی زد. وی اظهار کرد: دستور کار بحث و بررسی در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری گرگان در حیطه اختیارات شورای شهر نیست چرا که ابلاغ شهردار را وزیر کشور می زند.

وی ادامه داد: در تمام دوره های شورای شهر گرگان خیلی از اعضاء موجه یا غیر موجه در جلساتی حضور نداشتند اما هیچ رئیس شورایی در دوره ریاست خودش همکارانش را مثل شما زیر سوال نبرده است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه تضارب آراء در همه شوراها وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان از ما انتظار دارند و چه بخواهیم و چه نخواهیم ما منتخب مردم هستیم و باید در این مدت باق مانده با همدلی به کار خود ادامه دهیم.

ناصر گرزین هم که با کتاب قانون شوراهای اسلامی به جلسه آمده بود، در صحبت های خود اظهار کرد: بعد از انتخابات هیات رئیسه، شورا در ماه دو بار وظیفه تشکیل جلسه را دارد و حداقل یک ماه در جلسه باید تشکیل جلسه دهد.

او با اشاره به غیبت هایی که در جلسه صحن علنی شورای شهر گرگان وجود داشته، افزود: شورا شغل نیست و اگر بخواهیم بیشتر زمان را در جلسه باشیم که باید کار خود را رها کنیم.

در ادامه جلسه، صفرعلی پایین محلی در خصوص واگذاری ۳۰۰ متر زمین در پارک جنگلی النگدره به یکی از پرورش دهنده های شترمرغ در گرگان توضیحاتی داد و گفت: در پارک جنگلی النگدره جذابیتی برای مسافر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این کار می تواند به صورت اجاره یک ساله برای فرد پرورش دهنده باشد، گفت: خوبی این واگذاری این است که باعث ماندگاری گردشگر در شهر گرگان می شویم؛ ضمن اینکه این واگذاری برای ما هزینه ای هم ندارد.

علیرضا پزشکپور اما در ادامه صحبت های پایین محلی تاکید بسیاری بر ورودی و خروجی شهر گرگان داشت و معتقد بود که باید فضاهایی در این مکان ها برای جذب گردشگر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: گرگان باید پایتخت طبیعت گردی و اکوتوریسم در ایران باشد اما نتوانسته ایم برای جذب مسافر در ورودی و خرجی شهر کاری کنیم.

پزشکپور افزود: مسافر یا گردشگری که به ناهارخوران یا النگدره آماده است به داخل شهر آماده است اما بسیاری از مسافران هستند که به دلیل آشنا نبوده با جاذبه های طبیعی و تاریخی شهر گرگان

اصلا به داخل گرگان نمی آیند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *