۲۱۰ بیمار مبتلا به اچ‎آی‎وی مثبت در استان گلستان شناسایی شد

توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تا پایان شهریور ماه امسال ۲۱۰ بیمار مبتلا به اچ آی وی مثبت در استان گلستان شناسایی شده است.

به گزارش توهرا،فعالان حقوق بشر ترکمن صحرابه نقل از تسنیم  محمد رضا هنرور شامگاه دوشنبه در همایش روز جهانی ایدز در گرگان اظهار داشت: در کشور تاکنون 32 هزار نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده که در گلستان هم تاکنون 210 نفر شناسایی شدند که از این تعداد 75 نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: 51 بیمار اچ آی وی مثبت هم در استان وارد فاز بیماری ایدز شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد: نگرانی عمده ما شناسایی بیماران است و با شناسایی مبتلایان می‌توانیم خیلی سریع وارد فاز درمان شویم و کنترل بیماری زودتر انجام می‌شود.

هنرور درباره وضعیت این بیماری در استان و کشور گفت: ایدز مشکلی جهانی است و تنها مشکل ما این است که کشورهائی که بیماری در آنجا آغاز شده آن را کنترل کرده‎اند اما ما هنوز بیماران را شناسایی نکرده‎ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در سطح ملی و استانی طرح‎هائی مطرح شد و آن‎ها را در حال دنبال کردن هستیم.

وی تصریح کرد: به دنبال شناسایی حداقل 90 درصد مبتلایان هستیم تا تحت درمان قرار بگیرند تا امکان انتقال حداکثر تا  90 درصد کاهش پیدا کند.

هنرور درباره برنامه‌های مقابله و کنترل این بیماری هم گفت: در سطح ملی با توجه به توان همه وزارتخانه‌ها برنامه‌های تدوین شده و در سطح استان گلستان هم با کمک دستگاه‎های مختلف این برنامه‎ها در حال حاضر در فاز اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: در این برنامه افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند و افراد معتاد تزریقی شناسائی، مشاوره و آزمایش و تحت درمان قرار می‎گیرند.

هنرور اظهار کرد: مراحل مشاوره، آزمایش و درمان این افراد به صورت کامل رایگان است و همه مراحل کار هم محرمانه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از مردم خواست در صورت شناختن این افراد آن‎ها را به مراکز مشاوره بهزیستی معرفی کنند تا با کمک به خود وخانواده این افراد به جامعه هم کمک شود.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *