تیر اندازی ماموران حفاظت محیط زیست به صیاد ترکمن / ویدئو

تیراندازی مأموران حفاظت محیط زیست موجب زخمی شدن یک مرد جوان حین صیادی شد.
به گزارش توهرا ، فعالان حقوق بشر ترکمن صحرا به نقل از فارس، این جوان 24 ساله از ناحیه‌ی کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
پس از این حادثه جوان زخمی به بیمارستانی در شهر ساری منتقل شده است.
عدم امکان مداوای جوان مجروح باعث انتقال وی به بیمارستانی دیگر شده است. علیرغم تثبیت وضعیت حیاتی این شهروند ترکمن، هنوز مرمی گلوله از بدن وی خارج نشده است.
دو ماه پیش نیز درگیری محیطبانان منطقه شکار ممنوع تالاب گُمیشان با شکارچیان محلی موجب کشته شدن یک صیاد ترکمن شده بود.
اهالی منطقه وضعیت بد اقتصادی و نبود اشتغال را دلیل ناچاری اقدام به شکار غیر مجاز عنوان می‌کنند.
منطقه ترکمن صحرا از سال‌ها پیش شاهد درگیریهای خونین از این دست بوده است.
رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب ترکمن صحرا در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اخیرا متوجه شدیم که یکی از هم‎استانی‎های ما در هنگام صیادی توسط نیروهای محیط زیست استان مازنداران در محدوده آب‎های استان گلستان مجروح شده و به صورت بسیار خطرناکی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جای حساسی از بدن این فرد گلوله اصابت کرده و پس از انتقال به ۲ بیمارستان منطقه، گلوله را از بدن این فرد خارج نشده و این فرد به بیمارستان ساری منتقل شده و آنجا پس از بیهوشی توانستند گلوله را از بدنش خارج کنند.

نماینده مردم شهرستان های بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گمیشان، با بیان اینکه این فرد یک جوان ۲۴ ساله دارای یک خانواده و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است، افزود: این فرد به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات زیادی بوده که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داشت.

نورقلی‎پور ادامه داد: ما موافق نیستیم که صید به صورت غیرمجاز و غیر قانونی انجام شود اما نباید یک سری واقعیت را از جمله وجود گسترش فقر روزافزون در منطقه و بین اقشار که وابستگی زیادی به دریا و صید دارند را منکر شد.

وی اظهار کرد: کاهش صید سبب شده که وضعیت اقتصادی مردم منطقه به شدت افت کند و از طرفی درصد بسیار بالایی بیکاری در این حوزه تنگناهای زیادی در مسیری امرار معاش و گذران زندگی مردم ایجاد کرده که سبب شده مردم به صید غیرمجاز روی بیاورند.

تماشای این فیلم برای کودکان و افراد حساس توصیه نمی‌شود.

 

 

 

نویسنده: دانیال بابایانی

 

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *