ادامه سرکوب و بازداشت کنشگران مدنی در گلستان؛ بی‌اطلاعی از وضعیت ۶ کنشگر مدنی

در ادامه سرکوب و بازداشت کنشگران مدنی، از وضعیت ۶ تن از فعالان استان گلستان هیچ اطلاعی نیست.

به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا،  به ‌رغم گذشت چند هفته از بازداشت معترضان، همچنان هیچ اطلاعی از وضعیت این افراد در دست نیست.

در جدیدترین اطلاعاتی که به دست توهرا رسیده، دو شهروند اهل رامیان به نام‌های رضا منتظری و علی بای شب ۱۵ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تاکنون از نهاد بازداشت کننده این  دو شهروند اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر در ادامه سرکوب و موج بازداشت کنشگران مدنی، دانیال قزلجائی، شاعر و فعال مدنی اهل گنبدکاووس روز ۲۵ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

از وضعیت مهربان سلاق و ناصر توسلی، از کنشگران مدنی اهل آق‌قلا که به ترتیب در تاریخ‌های  ۹ و ۱۸ آبان در آق‌قلا توسط نیروهای اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان بازداشت شده بودند، همچنان هیچ اطلاعی در دست نیست.

ادامه این بی‌خبری نگرانی‌های نزدیکان این دو کنشگر مدنی را دوچندان کرده است.

گزارش‌های دریافتی حاکی است که یک روحانی ترکمن به نام حنیف فروزش، فرزند شیخ طه فروزش نیز که روز  ۱۹ آبان ساعت ۱۵ بعدازظهر، هنگام بازگشت از عربستان بازداشت شده بود، همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

حنیف فروزش فرزند شیخ طه فروزش از روحانیون سرشناس ترکمن است که چندماه قبل بر اثر بیماری سرطان در تهران درگذشت.

توهرا پیش‌تر گزارش داده بود که نیروهای امنیتی استان گلستان در یک طرح مشترک در طول چند هفته گذشته به صورت هماهنگ دست‌کم ۳۰ تن از شهروندان را بازداشت کردند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *