انتقاد امام جمعه بجنورد از سقف حقوق 24 میلیونی مدیران

توهرا-امام جمعه بجنوردگفت:تصویب سقف حقوق 24 میلیونی مدیران باعث ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه میشود،شورای نگهبان و مجلس نگاه ویژه ای به قانونی کردن حقوق های نجومی داشته باشد و در آن تجدید نظر کند

به گزارش توهرا،فعالان حقوق بش ترکمن صحرا به نقل از بجنا؛

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در واکنش به تصویب قانون حقوق نجومی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: ما باید در کشور کارهایمان را بر اساس عدل و عدالت تنظیم کنیم و در تقسیم بیت المال همه جوانب را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه بیت المال حق الناس است،اظهار داشت: بیت المال حق الناس است و باید به همه مردم برسد و همه به شکلی مستقیم یا غیر مستقیم از خزانه بهرمند شوند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی در جوامع تبعیض است که موجب اختلاف طبقاتی در بین مردم می شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: وقتی فاصله حقوقی بین مردم 15 الی 20 میلیون تومان باشد به خودی خود پدیده شومی به نام اختلاف طبقاتی در جامعه رخ می دهد.

وی تصریح کرد: اختلاف طبقاتی پیامدهایی دارد ، با به وجود آمدن اختلاف طبقاتی در جامعه بعضی از افراد احساس می کنند سطح انسانی آنها تنزیل پیدا کرده است و برخی دیگر احساس می کنند یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم در کشور تقارب طبقاتی درست کنیم نه اختلاف طبقاتی ، بیان داشت: در کشور نباید فاصله حقوقی خیلی زیاد باشد، نمی گوییم همه مساوی باشند ولی لااقل تفاوت قابل قبول باشد.

امام جمعه بجنورد گفت: گاهی حقوق یک کارگر به یک میلیون تومان هم نمی رسد اما مشاهده می شود برخی از مدیران حقوق ماهیانه 22 میلیونی می گیرند که این فاصله حقوق خیلی زیاد است و باعث ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه قانون گذارن و مسئولان کاری کنند که تفاوت ها غیرقابل قبول و نجومی نباشد، افزود: ما از طرفی با حقوق های نجومی مبارزه می کنیم و از طرف دیگر طوری پیش می رویم در آینده نزدیک به سقف حقوق های نجومی می رسیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهارداشت: امیدوارم شورای نگهبان و مجلس نگاه ویژه ای به قانونی کردن حقوق های نجومی داشته باشد و در آن تجدید نظر کنند تا این قانون فاصله طبقاتی بین مردم را بیشتر نکند.

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *