انتخابات مجلس در آق قلا /حامد دلیجه

با آغاز دولت تدبیر امید و پایان دوره شوم پوپولیستی، فصل نوینی در فضای سیاسی جامعه گشوده شد و فعالان سیاسی و اجتماعی با استقرار دولتی خرد گراه و معتدل خونی در رگهایشان جریان یافت .

با شروع زمزمه های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور این فعالان با خیالی آسوده از بابت برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف پا به عرصه انتخابات گذاشتند ؛ هر چند با قلع و قمع نهاد های نظارتی مواجهه شدند ولی حضور پر شور مردم با اعلام عبارت ( تکرار می کنم ) سید خندان ؛ پای صندوق های رای بسیاری از معادلات به هم ریخته و امید متولد شد.
استان ما گلستان و شهر ما آق قلا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فصل نوینی بعد از انتخابات مجلس ششم در شهر گشوده شد.
برای اولین بار بعد از مرکز کشور در استان گلستان آرای تفکری بر رای ناسیونالیستی غلبه کرد و مرزهای قومیت در نوردیده شده و جریانی به نام رادمهر متولد شد ،رای قومیتی در مقابل رای تفکر ، راه و منش  رای کاملا سیاسی و بدور از هر گونه احساسات.
اما این تولد را ، بر مذاق خیلی از جریانات را خوش نیامد و جای خود را تنگ احساس نمودند ،جریانی که سالها در میان فعالان سیاسی و اجتماعی ترکمن صحرا نفوذ کرده بود .
بی تردید اتحادیه انجمن های اسلامی نامی آشنا برای فعالین عرصه سیاست است .

با پایان دهمین دوره انتخابات مجلس رد پای این گروه در آق قلا عمیق تر شد و اولین سهمیه آنان در انتصابات جای پای خود را در آموزش و پرورش آق قلا مستحکم تر کرد.

بله قدرت الله نظری عضو اصلی اتحادیه و نماد این گروه در آق قلا ؛ در حالی بر منصب آموزش پرورش آق قلا تکیه زد که انتظار می رفت نیرویی بومی به این سمت گماشته شود اما باز هم نفوذ این جریان ، طرح را عقیم گذاشت .
ولی دیری نگذشت که با حاکمیت الیاس هیوه چی در فرمانداری آق قلا ؛ این گروه حوزه نفوذ خود را گسترش داده و پس از ماهها انتظار اسماعیل آرخی به عنوان بخشدار مرکزی برگزیده شد که اتفاقا آرخی نیز یکی نیروهای اصلی اتحادیه در روستاهای شرق آق قلا ست.
جالب اینجاست که گذر روزگار و قضا و قدر و اعمال نظر برخی نیروهای نامرئی بعد از رد صلاحیت اولیه؛ تربتی نژاد در لیست امید قرار گرفت و در نبود افراد شاخص اصلاح طلب براحتی بر کرسی سبز پارلمان تکیه زد و مراد اسب گروه چهار نعل می تاخت . چه خوش گفت در این مورد ابتهاج ؛ زمان قرعه نو می زند به نام شما ؛ خوشا که جهان می رود به کام شما .
قضیه وقتی جالبتر می شود که تربتی نژاد نیز وابسته به این گروه بود ، با انتخاب تربتی نژاد نقشه راه اتحادیه در مرکز استان و آق قلا در حال کامل شدن بود ؛ دیری نپایید که این گروه با سرکردگی علی اصغری برکناری استاندار را مطرح کرد.
اما سهم خواهی دیگر گروههای اصلاح طلب در استان فعلا تحقق این موضوع را ناممکن ساخته است ولی، نقشه راه به نقاط پایانی خود می رسد و شاه کلید آن برنامه گسترده ورود به انتخابات شورای های اسلامی شهر ها و روستاهاست .
اخیرا دفتر تربتی نژاد در آق قلا با نادیده گرفتن متنفذین سیاسی آق قلا و با معرفی افرادی خاص و جملگی از نیروهای این اتحادیه به عنوان نمایندگان هیئت نظارت انتخابات در اق قلا عملا پیاده نظام خود را جهت مهندسی انتخابات آغاز نموده است ، در واقع این گروه که در دولت اصلاحات و دولت بعدی در حاشیه مانده بود عملا در حال عقده گشایی می باشد .
در حالی رویدادهای و برنامه های این گروه توسط سایر جریانهای تاثیر گذار آق قلا در حال رصد می باشد و بنا به دلایلی در مقابل این گروه انحصار طلب گزینه مماشات را سرلوحه خود قرار داده است . ولی مسلما این مرقومه تلنگری برای بازگشت آنان بر مدار عقلانیت خواهد بود.

اما نکته اخر اینکه جریانی در استان به خصوص در برخی نهادهای قدرت در حال روی دادن است که سعی میکنند نیروهای بالقوه و بالفعل غیر خودی را از طرق مختلف به حاشیه برده و از طریق حذف آنان به مطامع سیاسی خود برسند.

حامد دلیجه فعال رسانه ای و اجتماعی

Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *